Specyfika pracy
w agencji interaktywnej

Sprawdź, na czym polega specyfika pracy w agencji interaktywnej!

Zrozumieć SEO

Zrozumieć SEO - czym jest optymalizacja i pozycjonowanie

Marketing internetowy to szeroka i obejmująca wiele elementów dziedzina. Jednym z najważniejszych jest SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Pojawia się zatem pytanie: co to jest? Na czym polegają i jakie są założenia tego rodzaju działań? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z tematem poznasz dzięki lekturze poniższego tekstu.

Na czym polega optymalizacja stron WWW

Każda strona internetowa składa się z wielu warstw, które tworzą wspólnie jedną, prawidłowo działającą konstrukcję. Obejmuje ona kodowanie, czyli programowanie i napisanie skryptu umożliwiającego wyświetlenie zawartości w przeglądarce. Kolejne warstwy to układ graficzny i interfejs witryny oraz znajdujące się na niej treści, przeważnie w formie tekstów lub materiałów wideo. Równie istotny, choć niekiedy traktowany po macoszemu obszar dotyczy właśnie dostosowania strony pod kątem wymagań wyszukiwarek internetowych.

W ramach optymalizacji wykonywane są czynności, które poprawiają widoczność witryny w Google i innych wyszukiwarkach na określone frazy słowa kluczowe. Pozwala ona na uzyskanie najkorzystniejszych rezultatów pozycjonowania, dlatego z reguły je poprzedza i stanowi pierwszy, niezbędny krok na drodze do skutecznego marketingu w wyszukiwarkach. Optymalizacja SEO to czynność jednorazowa lub wdrażana w dużych odstępach czasowych, dzięki której strona szybciej i efektywniej uzyskuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W jej ramach wykonuje się m.in.:

  • uporządkowanie architektury informacji,
  • nasycenie treści słowami kluczowymi,
  • zastosowanie odpowiedniej struktury zawartości,
  • uporządkowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • przygotowanie prawidłowych opisów meta,
  • sprawdzenie zawartości pod kątem duplikatów i w razie potrzeby usunięcie ich,
  • maksymalne skrócenie czasu ładowania strony.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych

Na pytanie, co to jest pozycjonowanie i czym się różni od optymalizacji, można stwierdzić, że jest to działanie nie jednorazowe, lecz ciągłe, które odbywa się w dużym stopniu „na zewnątrz” witryny. Podczas gdy w ramach optymalizacji SEO wykonuje się czynności przede wszystkim w obrębie strony, pozycjonowanie skupia się tym, co poza nią. Główny cel pozostaje jednak identyczny: zapewnienie witrynie jak najlepszej widoczności w wyszukiwarkach internetowych na określone słowa kluczowe.

Pozycjonowanie to zbiór różnych czynności, wśród których najczęściej stosowane są następujące techniki:

  • pozyskiwanie odnośników z zewnętrznych witryn – główna metoda działań SEO, która prowadzi do podwyższenia pozycji na wybrane frazy,
  • tworzenie treści – wartościowe teksty, materiały wideo czy obrazy o wysokiej użyteczności dla odbiorców wzmacniają witrynę pod względem pozycjonowania,
  • sponsoring i współpraca – przemyślana współpraca z partnerami z branży to dobry sposób na poprawienie widoczności strony w wyszukiwarkach,
  • katalogowanie – dodawanie witryny do wartościowych, moderowanych katalogów to jedno z wciąż stosowanych i, co najważniejsze, efektywnych działań SEO.