Specyfika pracy
w agencji interaktywnej

Sprawdź, na czym polega specyfika pracy w agencji interaktywnej!

Czym się charakteryzuje praca w branży SEO/SEM

Marzy Ci się praca w sektorze najnowszych technologii, który rozwija się wyjątkowo dynamicznie i daje bogate możliwości zatrudnienia? Jeśli zamierzasz zająć się pozycjonowaniem i szeroko rozumianym marketingiem w wyszukiwarkach, zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym opisujemy specyfikę pracy w branży SEO i SEM.

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie

Zacznijmy od absolutnych podstaw, czyli wyjaśnienia, czym jest pozycjonowanie i w związku z tym, czym dokładnie zajmuje się specjalista w tej dziedzinie. Otóż tym mianem określa się formę marketingu online, która obejmuje czynności polegające na wzmocnieniu widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych, w tym przede wszystkim w Google. Krótko mówiąc, w ramach SEO podejmujesz działania mające na celu wprowadzenie promowanej witryny na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

Choć pozycjonowanie słusznie wydaje się dziedziną techniczną, to w praktyce obejmuje również czynności wymagające kreatywności w humanistycznym rozumieniu tego słowa. Wynika to z faktu, że SEO w dużej mierze polega na pozyskiwaniu linków i budowaniu autorytetu strony, do czego niezbędne jest tworzenie i publikowanie wartościowych treści. O ile specjaliście od pozycjonowania nie są potrzebne referencje od polonisty, o tyle konieczna jest umiejętności oceny zamawianego contentu pod kątem użyteczności i przydatności.

Zadania i umiejętności pozycjonera

Jeśli chodzi o typowo techniczne kompetencje, specjaliści od SEO powinni posiadać przynajmniej podstawowe umiejętności z:

  • kodowania stron w językach HTML, CSS i PHP,
  • obsługi najpopularniejszych systemów zarządzania treścią (CMS), jak Wordpress, Drupal czy Joomla!,
  • zarządzanie hostingiem, serwerami i domenami,
  • posługiwania się narzędziami analitycznymi i pozycjonującymi.

W zależności od zakresu obowiązków i poziomu zaawansowania danego stanowiska pozycjoner odpowiada m.in. za:

  • organizowanie i publikowanie treści,
  • tworzenie i wdrażanie strategii SEO,
  • współpracę z zewnętrznymi stronami i partnerami,
  • analizę konkurencji,
  • opiekę nad zapleczem wykorzystywanym do pozycjonowania,
  • monitoring efektów,
  • optymalizację witryn pod kątem jak najlepszej widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Pozycjonowanie łączy zatem kompetencje techniczne, marketingowe i humanistyczne, dlatego w tej pracy nie ma czasu na nudę. Różnorodność projektów i podejmowanych działań sprawia, że w relatywnie krótkim czasie można się nauczyć skutecznej promocji online. W poszukiwaniu pracy na stanowisku związanym z SEO i SEM przydają się referencje z innych sektorów szeroko pojętego marketingu, dziennikarstwa czy public relations. Cenne jest także doświadczenie w pracy z najnowszymi technologiami pod kątem bardziej technicznym, jak programowanie czy projektowanie stron WWW.

W zależności od specyfiki danego stanowiska pozycjonowanie może być wykonywane zarówno w biurze agencji interaktywnej w ramach stałego zatrudnienia, jak i w formie projektów realizowanych zdalnie dla różnych klientów. To elastyczna i zarazem satysfakcjonująca praca z bardzo dobrymi perspektywami na przyszłość.