Specyfika pracy
w agencji interaktywnej

Sprawdź, na czym polega specyfika pracy w agencji interaktywnej!

Content marketing - jakie daje możliwości?

Dynamiczny rozwój content marketingu generuje szybko rosnącą liczbę nowych ogłoszeń o pracę w tym sektorze, który daje duże szanse na rozwój i poszerzenie kompetencji. Jakie umiejętności są kluczowe na stanowiskach związanych z szeroko pojętym marketingiem treści? Na czym on polega i jak wygląda praca w agencji zajmującej się świadczeniem tego rodzaju usług? Przeczytaj artykuł i dowiedz się już teraz.

Content marketing co to jest

Istotą content marketingu jest tworzenie i publikowanie wartościowych treści w celach promocyjnych. Mogą mieć one różną formę, jednak najistotniejsze jest to, żeby były użyteczne i ciekawe dla odbiorców. Poprzez udostępnianie interesujących materiałów użytkownicy, wśród których znajdują się potencjalni klienci, postrzegają autora w pozytywny sposób, np. jako eksperta w swojej dziedzinie czy osobę albo firmę godną zaufania, której można powierzyć wykonanie jakichś usług.

W ramach content marketingu podejmuje się m.in. takie działania jak:

  • tworzenie blogów tematycznych,
  • publikowanie artykułów sponsorowanych i gościnnych,
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych,
  • udostępnianie materiałów wideo,
  • nagrywanie podcastów,
  • tworzenie prezentacji multimedialnych, memów, infografik, e-booków.

Poza samym kreowaniem treści bardzo ważnym elementem content marketingu jest umiejętność jej skutecznego publikowania. Kluczową rolę odgrywa wybór miejsc publikacji, które powinny być dostosowane do tematyki promowanej witryny, planowanych rezultatów i siły konkurencji. Inną strategię content marketingu należy przyjąć w małej, lokalnej restauracji niż w przypadku ogólnopolskiej sieci pizzerii z wieloma punktami w całym kraju.

W marketingu treści ważną rolę odgrywają planowanie i analityka. Opracowanie skutecznej  strategii to podstawa sukcesu, podobnie jak monitoring i interpretacja rezultatów, co jest niezbędne do wyciągnięcia konstruktywnych wniosków i obiektywnej oceny podejmowanych działań content marketingowych. W celach analitycznych korzysta się z narzędzi podobnych jak w SEO (np. Google Analytics, Googe Search Console, Senuto), które warto wzbogacić o narzędzia do monitoringu marki (np. Brand24, PromoRepublic).

Zadania, obowiązki i kompetencje content marketera

Podstawowym zadaniem specjalisty od contentu jest tworzenie i pozyskiwanie wartościowych treści. Niezbędne są w tym celu kompetencje zarówno marketingowe i humanistyczne, jak i techniczne, ponieważ content musi być z jednej strony atrakcyjny, wartościowy i poprawny pod względem merytorycznym oraz językowym, a z drugiej dostosowany do wymagań współczesnych technologii, np. zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania.

Marketing treści generuje oferty pracy zarówno dla osób z wykształceniem humanistycznym, jak i technicznym. Jeśli dobrze czujesz się w pisaniu tekstów albo nagrywaniu materiałów wideo, z powodzeniem odnajdziesz się na tym polu. Na rynku istnieje zapotrzebowanie także na specjalistów od analityki i organizacji działań content marketingowych związanych z wykorzystaniem najnowszych technologii.